Welkom op de website van MTS Euro Products!

Om je een persoonlijke ervaring te bieden en onze website te verbeteren, plaatsen we cookies. Bekijk hier een overzicht van

Beheer cookies Accepteer cookies

Ben Gallucci van Italiaanse producent Celtex: “Andrà tutto bene”

“De afgelopen maanden waren stressvol en hartverscheurend, maar ik was een van de gelukkigen die door kon werken en genoeg buitenruimte tot z’n beschikking heeft. Dat houdt me bezig en zorgt voor afleiding. En niet te vergeten… Netflix. Vreemd genoeg leek mijn moeder te genieten van de extra huishoudelijke taken en al dat desinfecteren.” Ben Gallucci is sales specialist Export bij Industrie Celtex in Italië, producent van hygiënepapier en leverancier van MTS Euro Products. Ben woont in Toscane, in de plaats die als eerste in Europa werd getroffen door COVID-19. Angst en spanning, lange wachtrijen voor de supermarkten en apotheken, lege straten, argwanende blikken; alsof het oorlog was. “Je kon een dierbare verliezen. De regering kon alles op slot gooien. Je wist gewoonweg niet wat je de volgende dag te wachten stond. En nu? Waakzaamheid.”

“Die onzekerheid was een van de grootste uitdagingen waar we voor stonden. Het niet weten hoe de situatie van dag tot dag zou veranderen. Of het nu ging om grenzen en vrachtwagenbeperkingen, of om het sluiten van bedrijven. We realiseerden ons al snel dat het moeilijk was om zelfs maar één week vooruit te plannen”, blikt Ben terug op de corona-uitbraak en lockdown in Italië.

“Geen contact hebben met onze tweede familie is moeilijk”

“We volgden de aanbevelingen van de World Health Organization (WHO) en regeringsbesluiten op om sociale afstand te creëren. We maakten gebruik van Zoom en Microsoft Teams om vanuit huis te kunnen werken. Natuurlijk was het moeilijk om geen direct contact te hebben met collega’s, onze ‘tweede familie’, maar deze platformen hebben ons enorm geholpen om op een gemakkelijke manier door te werken en elkaar te ondersteunen. Ik ben ervan overtuigd dat online videomeetings een essentieel onderdeel van het (thuis)werken in de post-COVID wereld blijft.”

“Steun van relaties was overweldigend”
De steun die we van klanten en ook van leveranciers kregen, was overweldigend,  heel positief. De voortdurende communicatie en updates over hoe mensen, bedrijven, grenzen en de regering reageerden, waren vaak nuttiger dan persberichten. Het hielp ons om op tijd te reageren op de behoefte aan productie en logistiek, en te plannen. Alhoewel, een prognose maken is moeilijk.”

“Veel bedrijven weer geopend, maar de vraag naar onze producten is onzeker door de daling in toerisme, het verminderd gebruik van openbare voorzieningen en een lagere aanwezigheid op kantoren. Dit maakt het moeilijk om het verbruik – en dus onze productie – te voorspellen. Om dit op te lossen, moesten en moeten we flexibeler zijn met onze productieschema’s. En dat doen we. We houden nu meer goederen op voorraad voor spoedorders.”

Door corona nieuwe ideeën?
Crisis leidt tot creativiteit: is Celtex nieuwe wegen ingeslagen om te verkennen? “De hernieuwde focus op hygiëne wordt een spannende tijd voor onze sector: nieuwe ideeën en investeringen zijn een speerpunt voor nieuwe groei, waarde en veiligheid.

Daar waar er voorheen geen wegwerpproducten werden gebruikt, verschuift de vraag nu onvermijdelijk naar wegwerpartikelen. Denk bijvoorbeeld aan de badstof handdoeken en kapmantels, die in kapsalons worden gebruikt. Het is duur om ze te desinfecteren en het voelt niet meer als erg hygiënisch. Worden ze vervangen door onze nieuwe Beauty Line met hoogwaardige tissue handdoeken en tissue+PE kapmantels, dan krijgen klanten in alle veiligheid dezelfde verwenervaring.”

“Ook in de horeca, misschien wel de hardst getroffen sector”, vervolgt Ben, “zal dit een revolutie in het hele productassortiment teweegbrengen. Linnen tafellakens en kale, ongedekte tafels moeten worden beschermd met onze Infibra wegwerptafellakens. Dit vermindert kruisbesmetting en verlaagt de reinigingskosten. En niet te vergeten: onze Infibra bestekzakken, de meest hygiënische op de markt. Tijdens het produceren voegen we het servet er al aan toe, waardoor een kruisbesmetting gegarandeerd wordt voorkomen. Dit maakt deze bestekzakken ideaal voor gebruik in fastfood en bezorging. Met de Infibra horecaproducten beleeft en geniet de klant net als voorheen van veiligheid.”

Terug naar normaal?
“Nee, eind 2020 hebben we een duidelijker beeld of er een tweede coronagolf komt. Zo niet, dan zal in het ‘nieuwe normaal’ de verkoop overschakelen op voordeligere producten van goede kwaliteit, reinigingsmiddelen en wegwerpproducten die de niet-wegwerpproducten zullen vervangen. De effecten van COVID-19 zullen nog vele jaren voelbaar zijn en de mensen zullen zich bij elk nieuw coronavirus de geleerde lessen herinneren.”

“Deze crisis heeft het beeld over hygiëne in openbare voorzieningen totaal veranderd: preventie. Met name is dat cruciaal in de toiletruimte. Een toiletruimte moet worden uitgerust met dispensers voor toiletpapier en handdoeken, waarmee het papier wordt beschermd voor kruisbesmetting. Industrie Celtex is er klaar voor.”

Lessons learned
“Ik probeer de zonnige kant te zien. We hebben allemaal deel uitgemaakt van een historische gebeurtenis, alle landen waren in en door dezelfde strijd verenigd. Zeldzaam. Iedereen kan zeggen dat het anders aangepakt had moeten worden, maar het valt niet te ontkennen dat de onderlinge steun, samenwerking en vastberadenheid ongekend was. Ik heb dat nog nooit eerder meegemaakt. Het is hartverwarmend en stelt me gerust dat all

De laatste updates