Interview: Vincent Ouwerkerk over ons MVO beleid
MTS Euro Products besteedt aandacht aan mens en milieu. Natuurlijk willen we ook financieel gezond zijn. Wij zijn ons bewust dat het klimaat veranderd en MTS Euro Products neemt hierin zijn verantwoordelijkheid. 53% van de consumenten let tegenwoordig bij aanschaf van producten of diensten op de impact op milieu en maatschappij. Verrassend genoeg zorgt de coronacrisis voor een toenemende aandacht en laat volgens 6 van de 10 consumenten zien dat het belangrijk is dat bedrijven een maatschappelijke rol vervullen en dat juichen wij toe! Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) heeft zich daarom ontwikkeld tot een strategische pijler in onze bedrijfsvoering. Wij hebben dit verankerd in ons beleid aan de hand van de 9 thema’s uit de MVO-wijzer.
Wij kopen onder andere milieuvriendelijke producten in, maar kopen ook in bij lokale bedrijven. Daarnaast is MTS Euro Products actief als sponsor bij diverse sportverenigingen, een actieve partner van de lokale voedselbank en we begeleiden mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Door ons effectief te organiseren kunnen wij onze doelstellingen op het gebied van MVO realiseren. Op dinsdag 23 november 2020 is het certificaat voor het keurmerk Sociaal Werkpact MVS ondertekend. Collega Vincent Ouwerkerk nam het certificaat in ontvangst. Vincent vertelt ons in dit artikel hoe MTS Euro Products ervoor staat op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Daarnaast willen we inzicht krijgen in onze verpakkingsmaterialen zodat we het gebruik hiervan aanzienlijk kunnen terugdringen. We kopen zoveel mogelijk milieuvriendelijke producten in en wijze onze leveranciers op belangrijke milieurichtlijnen. In ons inkoopbeleid hebben wij belangrijke eisen opgenomen op het gebied van kwaliteit en milieu. Deze verbeteren wij continu en wij toetsen dit bij onze huidige en nieuwe leveranciers. Zo doen we niet alleen zelf goed, maar kijken ook naar de keten. Dit zijn slechts een aantal zaken waar we nu mee bezig zijn. MVO is een breed begrip wat intern en extern continu te verbeteren is.”
"In het 2de kwartaal van 2021 publiceren wij ons vernieuwende MVO-verslag waarin we transparant, duidelijk en overzichtelijk communiceren over ons MVO beleid. Maatschappeelijk verantwoord ondernemen doen we samen. Ga aan de slag, laat zien dat je impact kunt maken, neem mensen mee in je verhaal en blijf volhouden."
Heb je vragen of wil je sparren met Vincent over MVO onderwerpen? Connect met hem via LinkedIn.